Baba mama: Készítsük fel a kicsik szervezetét a tavaszra!

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4469 fő
  • Képek - 2523 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 664 db
  • Fórumtémák - 155 db
  • Linkek - 905 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4469 fő
  • Képek - 2523 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 664 db
  • Fórumtémák - 155 db
  • Linkek - 905 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4469 fő
  • Képek - 2523 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 664 db
  • Fórumtémák - 155 db
  • Linkek - 905 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4469 fő
  • Képek - 2523 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 664 db
  • Fórumtémák - 155 db
  • Linkek - 905 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Ha hihetünk az előrejelzéseknek, lassan valóban beköszönt a tavasz: itt az ideje kimozdulni a barlangunkból, a nagykabátot pedig a szekrény mélyére száműzni. De hogyan tegyük tavaszkésszé a borongós téli hónapokban legyengült izgő-mozgó felfedezőket? A Czeizel Intézet gyermek gasztroenterológusának tanácsaival kirobbanó formában várhatjuk az éltető napsütést!

 

A hideg, napfénymentes időjárásnak köszönhetően tavaszra a legtöbbünk szervezete feléli vitamin- és ásványianyag készleteinek nagy részét, így az első enyhébb napokban hajlamosabbak vagyunk a megbetegedésekre és a tavaszi fáradtságra. „Az egészséges táplálkozás egész évben alapvető feltétele szervezetünk megfelelő működésének, de ebben az időszakban nem lehet eléggé hangsúlyozni az idényzöldségek- és gyümölcsök fogyasztásának fontosságát. Még kapható a vitaminbomba cékla, és örök kincs az A- és B-vitaminban, folsavban, kalciumban és magnéziumban gazdag alma. Színesítsük a menüt friss tavaszi retekkel és a változatosan – levesekhez, húsokhoz, főzelékekhez, kelt tésztákhoz – felhasználható medvehagymával” – mondja Dr. Karoliny Anna, a Czeizel Intézet gyermek gasztroenterológusa.

Mire véget érnek a szürke napok, a magyar lakosság 95%-a D-vitamin hiányban szenved: nem elég tehát 1-3 éves korig gondoskodnunk a kicsik D-vitamin ellátásáról, a nagyobbak esetében is biztosítanunk kell a megfelelő utánpótlást. Kiváló forrásai a tej, vaj, tojás, máj és a halak. Az általános immunerősítésben hasznos segítség még a csipkebogyó- és a gyerekek által is fogyasztható rooibos tea, valamint a jó minőségű méz.

A csöppségek a gyors növekedés miatt könnyen válnak vashiányossá. A többek között gyengeséggel, sápadtsággal járó állapot ellen pedig sok petrezselyemmel, spenóttal, sóskával vehetjük fel a harcot. Ezek mellett a karfiol és a brokkoli is kiváló vitaminforrások, a sejterősítő és emésztést elősegítő sárgarépa A-vitamin tartalma pedig nyersen hasznosul leginkább: tálaljuk reszelve vagy mézzel édesített turmix formájában.  „Ha csemeténk ódzkodna a zöldséges fogásoktól, próbáljuk meg mókás formákra vágva, vagy játék keretében rácsalni a villájukra. Esetleg vonjuk be az egyszerűbb köretek, saláták elkészítésébe” – javasolja a szakember.

„Ügyeljünk arra, hogy aludjanak eleget, kipihentek legyenek! Igyekezzünk minimalizálni az esti tévézést, számítógépezést, hogy biztosan nyugodt legyen az alvás folyamata. Töltsünk minél több időt a szabadban: ha lehet, minden nap sétáljunk haza az óvodából, iskolából, hétvégén pedig tegyünk közös nagy sétákat. A kicsik öltözzenek rétegesen, mert a csalóka márciusi napsugarak sok kimelegedett gyerek megfázásáért tehetők felelőssé” – figyelmeztet Dr. Karoliny Anna.

Forrás:http://delina.hu

Címkék: egészség gyerek tavasz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu