Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy a The Journal of Pediatrics című lapban közzétett tanulmány során a kutatók annak jártak utána, milyen agyi aktivitások lépnek működésbe a gyerekeknél azután, hogy megnéztek egy élelmiszerreklámot.
Az eredmények azt mutatták, hogy a reklámok nagy hatással vannak a gyerekek ételválasztására, és az íz többet nyom a latban annál, mint hogy mennyire egészséges az adott termék.
A kutatást vezető dr. Amanda Bruce és a Kansas Egyetem Orvosi Központjának, valamint a Missouri-Kansas City Egyetemnek a szakemberei huszonhárom 8-14 év közötti gyereket kísértek figyelemmel, akiket először arra kértek, hatvan különféle élelmiszerről döntsék el, mennyire egészségesek és mennyire finomak. Ezután a gyerekekkel különféle ételeket vagy egyéb termékeket reklámozó bejátszásokat nézettek, miközben MRI segítségével figyelték agyi aktivitásaikat, és elsősorban a jutalmazásért felelős prefrontális kéregre fókuszáltak. A gyerekeket a reklámok után arról kérdezték, szívesen ennék-e azt az ételt, amit láttak, és a válaszokból az derült ki, hogy döntéshozataluknál az étel íze többet számított nekik, mint az, hogy az adott termék egészséges-e vagy sem. Emellett az is kiderült, hogy az élelmiszerreklámok után rövidebb idő alatt hoztak döntést a gyerekek, mint az egyéb reklámok után, valamint a prefrontális kéreg is aktívabb volt előbbi esetben.
Dr. Bruce úgy véli, a vizsgálatok jól bizonyítják, hogy az élelmiszerreklámok befolyásolják a gyerekek ízlését, illetve impulzívabb döntést idéznek elő náluk. A reklámozók nyilvánvalóan tudatosan igyekeznek hatni azokra a pszichológiai és neurobiológiai mechanizmusokra, melyek a gyerekek étellel kapcsolatos döntéshozatalaiban szerepet játszanak. Ez azonban sajnos sokszor ahhoz vezet, hogy a gyerekek a kelleténél többet esznek, és könnyen hízásnak indulnak.
Forrás:http://news.noinetcafe.hu/
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:
Jó Szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Bevásárlókocsiban tolják a gyerekeket a kórházban
UNICEF Magyarország: kampány az egészséges ivóvízért a Facebook-on!
Fogd a kezét!
Kisvakond kiállítás!