Baba mama: Így hatnak a gyerekekre a reklámok

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4474 fő
  • Képek - 2522 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 701 db
  • Fórumtémák - 172 db
  • Linkek - 1044 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4474 fő
  • Képek - 2522 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 701 db
  • Fórumtémák - 172 db
  • Linkek - 1044 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4474 fő
  • Képek - 2522 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 701 db
  • Fórumtémák - 172 db
  • Linkek - 1044 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Babák és Mamák közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 4474 fő
  • Képek - 2522 db
  • Videók - 283 db
  • Blogbejegyzések - 701 db
  • Fórumtémák - 172 db
  • Linkek - 1044 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Babák és Mamák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Egy a The Journal of Pediatrics című lapban közzétett tanulmány során a kutatók annak jártak utána, milyen agyi aktivitások lépnek működésbe a gyerekeknél azután, hogy megnéztek egy élelmiszerreklámot.

Az eredmények azt mutatták, hogy a reklámok nagy hatással vannak a gyerekek ételválasztására, és az íz többet nyom a latban annál, mint hogy mennyire egészséges az adott termék.

A kutatást vezető dr. Amanda Bruce és a Kansas Egyetem Orvosi Központjának, valamint a Missouri-Kansas City Egyetemnek a szakemberei huszonhárom 8-14 év közötti gyereket kísértek figyelemmel, akiket először arra kértek, hatvan különféle élelmiszerről döntsék el, mennyire egészségesek és mennyire finomak. Ezután a gyerekekkel különféle ételeket vagy egyéb termékeket reklámozó bejátszásokat nézettek, miközben MRI segítségével figyelték agyi aktivitásaikat, és elsősorban a jutalmazásért felelős prefrontális kéregre fókuszáltak. A gyerekeket a reklámok után arról kérdezték, szívesen ennék-e azt az ételt, amit láttak, és a válaszokból az derült ki, hogy döntéshozataluknál az étel íze többet számított nekik, mint az, hogy az adott termék egészséges-e vagy sem. Emellett az is kiderült, hogy az élelmiszerreklámok után rövidebb idő alatt hoztak döntést a gyerekek, mint az egyéb reklámok után, valamint a prefrontális kéreg is aktívabb volt előbbi esetben.

 

Dr. Bruce úgy véli, a vizsgálatok jól bizonyítják, hogy az élelmiszerreklámok befolyásolják a gyerekek ízlését, illetve impulzívabb döntést idéznek elő náluk. A reklámozók nyilvánvalóan tudatosan igyekeznek hatni azokra a pszichológiai és neurobiológiai mechanizmusokra, melyek a gyerekek étellel kapcsolatos döntéshozatalaiban szerepet játszanak. Ez azonban sajnos sokszor ahhoz vezet, hogy a gyerekek a kelleténél többet esznek, és könnyen hízásnak indulnak.

Forrás:http://news.noinetcafe.hu/

Címkék: gyerekek reklám

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:

Jó szórakozástt a klubban!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu